Jaloerse Buurvrouw - Reisverslag uit Delft, Nederland van Mister Hara - WaarBenJij.nu Jaloerse Buurvrouw - Reisverslag uit Delft, Nederland van Mister Hara - WaarBenJij.nu

Jaloerse Buurvrouw

Door: Mister Hara

Blijf op de hoogte en volg Mister Hara

22 Januari 2009 | Nederland, Delft

Zo daar zijn we weer sneller dan verwacht. Maar ja soms maak je dingen mee die je graag meteen aan iedereen zou willen vertellen.
En dit verhaal is erg bijzonder want het is, achterlijk, grappig, zielig, bizar, lachewekkend maar bij elkaar genomen uitermate onbeschoft.

Zoals een aantal van jullie hebben gezien stond ik met Pila, Narangi en Pom (voor de gene die Pom nog niet kennen, dat is onze nieuwe huisgenoot, het witte konijn) op de nieuwjaarskaart van Marijn. En jullie weten ik maak graag vriendjes en daarom krijgen mijn buurtjes ook een kaart met de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar.

Maar toen ik laatst in de tuin bezig was om een beetje op te ruimen vond ik ineens een stukje kaart. Ik ging naar binnen en vroeg Pila of ze misschien een kaart verkeerd had geschreven en deze verscheurd had. Ze dacht heel diep na maar zei "nee ik heb geen kaart verscheurd". Het zat mij niet zo lekker maar ging toch maar weer naar buiten om al die dorre bladeren op te ruimen. En daar tussen lagen ineens nog meer stukken kaart.

Ik nam ze mee naar binnen en met z'n allen probeerde wij ze tot 1 kaart te maken en te kijken wat erop stond. Het bleek de kaart van de buren te zijn. De buurman is een Nederlander en de buurvrouw komt uit Peru ze hebben een kindje samen en dat is dus een Pedurlander.

Na lang speculeren dachten wij dat de vrouw de kaart zou hebben verscheurd en dat zij op haar tenen heeft moeten staan om deze dan over de schutting te gooien. Alleen vreemde mensen doen dit soort dingen, en naar onze mening is zij vreemd. Ze loopt namelijk altijd met haar kind op dr rug en een bolhoedje op en een lama achter zich aan langs ons huis.

Gelukkig sprak ik al snel de buurman en deze bevestigde dat zij dit had gedaan. "Tja" zei hij, "ik weet het ook niet hoor. Ze mag jou vrouw niet zo, dat gele dametje". "Maar waarom dan niet?" vroeg ik. "Ja als ik dat eens wist mister Hara, ik vind haar ontzettend aardig ze zegt altijd vriendelijk gedag. Dit doet ze ook tegen mijn vrouw maar ze zegt nooit iets terug". Ik vertelde hem dat Pila dat inderdaad altijd doet, ze maakt graag vrienden en wilt graag dingen weten van andere culturen.
Maar het lijkt erop dat we nooit zullen weten waarom die Lama altijd in onze tuin spuugt.

We laten het hier maar bij en zullen aardig zijn voor de buurman maar het spreekwoord: "hoor ik hier een Lama schijten" zullen wij iets vaker in de mond nemen! Hahaha, toch best grappig een vrouw uit Peru die denkt dat Pila een bedreiging is!

Nou ja Gelukkig nieuwjaar allemaal en laat je niet gek maken door rare lui!

Groetjes en tot de volgende keer!

Ps, ik heb toch nog even wat foto's uit Peru toegevoegd om te laten zien dat het toch wel een heel mooi land moet zijn, en ik uit vertrouwde bronnen weet dat niet alle Peruaanse dames zo zijn!

Ps, het sprookjes boekje is bij een drukker geweest dus deze kunnen jullie nu ook kopen voor 6,50euro!

misterhara@gmail.com
http://misterhara.hyves.nl
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/thepompany


Doei

  • 22 Januari 2009 - 12:03

    Kitty:

    Jeetje, rare mensen allemaal! Gelukkig heb je inmiddels al veel vriendjes gemaakt he, hoeft die rare lama dan ook niet bij! Hoop dat je verder niet meer dit soort rare dingen meemaakt!

    Groetjes

  • 22 Januari 2009 - 15:44

    El Renzo:

    jemig de pemig, misschien krijgt die lama wel de hele dag vieze snoepjes en dat ie daarom zoveel spuigen moet?

  • 24 Januari 2009 - 08:54

    Tineke:

    Hoi Mister Hara,
    Wat fijn dat jullie Pom hadden om het mistery op te lossen.
    Blijf maar vriendelijk gedag zeggen dan draaien ze misschien nog bij, die buurvrouw met haar Lama. Groetjes tineke ( mam marijn)

  • 29 Januari 2009 - 07:58

    Anniek:

    Weet je, met zulke dingen denk ik altijd: 'als het zo moet, dan Lama..'

    Heel veel groetjes vanuit een hele primitieve bieb in Blantyre!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Mister Hara

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 10719

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: